HAVO-kansklas

De Havo-kansklas is een klas voor leerlingen die nog een extra jaar nodig hebben om te ontdekken of de havo of mavo (TL) afdeling het beste bij hen past.

Wat maakt onze Havo-kansklas anders dan TL/havo klassen op andere scholen?

• Je krijgt les op havo niveau, zo weet je direct wat er van je wordt verwacht. Met een 6 gemiddeld kun je dus over naar havo 2.

• Je krijgt een uur extra les in de kernvakken Nederlands en wiskunde, zodat je een stevige basis legt.

• In het eerste jaar kies je nog geen sport- of expressieprofiel, maar je mag natuurlijk wel al deelnemen. In de eerste activiteitenweek doe je één dag mee met het sportprofiel en één dag met het expressieprofiel. Daarna maak je een keuze voor de tweede week in maart: dan doe je de hele week mee met het profiel van jouw keuze. Aan het eind van het schooljaar is nog een einddag, die volg je ook met het profiel van jouw keuze. Er is dus ook een bijdrage voor deze activiteiten aan de havo-kansklas verbonden.

• De havo-kansklas heeft altijd twee mentoren, zodat je extra begeleiding krijgt.

• Gedurende het hele eerste jaar volgen we je vorderingen zorgvuldig en kijken we samen met jou en je ouders wat het beste vervolg is. De beslissing komt dus niet aan het einde van het jaar als een verrassing

Om voor de Havo-kansklas in aanmerking te komen heb je een tl/havo advies van de basisschool nodig.

Wanneer je nog wat onzeker bent, kan het beter zijn om op de mavo afdeling te starten. Je krijgt dan de kans om op de middelbare school te wennen en vol zelfvertrouwen naar de havo te gaan in de tweede klas. Wij hebben een nauwe samenwerking met het OVMZ, de school die aan ons gebouw grenst en op hetzelfde terrein ligt. Leerlingen uit de havo-kansklas kunnen soepel doorstromen op het OVMZ in klas 2 TL (mavo).

Nog andere vragen?

Neem dan contact op met:

• Mw. drs. M.E. 't Lam, teamleider klas 1 en 2
    mlam@olz.nl