Mediatheek

• woensdag 8.30 – 16.15 uur
  • donderdag 8.30 – 16.15 uur
  • vrijdag 8.30 – 15.00 uur

Gesloten tijdens de lunchpauze van 12.30 – 13.00 uur.

Algemeen

Alle informatie over de mediatheek kun je ook vinden op onze website en in de mediatheek. De mediatheek is een plek om rustig te werken of te lezen. Zachtjes praten mag, zolang andere leerlingen hier geen last van hebben. Voor toegang tot de mediatheek heb je je schoolpas met pasfoto nodig. Die lever je in bij de balie.

Boeken lenen

• Je mag 6 materialen lenen.
  • Uitgeleende boeken kunnen worden gereserveerd.
  • De uitleentermijn voor een boek is 3 weken. Je mag een boek 2x voor 3 weken verlengen.
  • Boete bij te laat inleveren is € 0,20 per boek per schooldag. Vakanties en weekeindentellen niet mee, met uitzondering van de zomervakantie.
  • Voor vermiste of beschadigde boeken wordt een vergoeding in rekening gebracht.

App van de mediatheek

De mediatheek app “Aura Library” kun je gratis downloaden. Je kunt dan zien wat je hebt geleend en wanneer het boek/de boeken ingeleverd moet(en) zijn. Via de app kun je ook je boek(en) verlengen, zoeken in de catalogus en boeken reserveren.
De app is gratis te downloaden via de App store of Play store (zoeken op Aura Library), de link is te vinden op de website van de mediatheek.

Catalogus

De mediatheek heeft een geautomatiseerde catalogus. Je kunt o.a. zoeken op auteur, titel, trefwoord en serie (of een combinatie hiervan).

Collectie boeken

Leesboeken: de boeken staan alfabetisch op achternaam van de schrijver in de kasten en zijn ingedeeld op niveau. Per taal zijn er aparte kasten. Op elke boekenplank staat genoteerd wat er staat.
Informatieve boeken: deze boeken staan in een aparte kast en zijn ingedeeld op SISO code (elk onderwerp heeft een eigen cijfercombinatie).

Verlengen van boeken

Het verlengen van een boek kan op diverse manieren:

• Telefonisch verlengen→ 030-6982167
  • Per e-mailmediatheek@olz.nl
  • Via de schoolsite → op het OLZ of OVZ → mediatheek→ bekijk de catalogus en de website -mediatheek → mijn auraspace
  • Via de App → gratis te downloaden via de App store of Play store (zoeken op Aura Library), de link is te vinden op de website van de mediatheek.

Printen

Het maken van een printje kost € 0,20 (A4 kleur) of € 0,05 (A4 zwart/wit).

Ga naar mediatheek@openbaarlyceumzeist.nl

Telefoonnummer mediatheek: 030-6982167

Bekijk de website met de catalogus