Onze school

Op het Openbaar Lyceum Zeist kun je jezelf zijn. Wij zijn een open school, waar iedereen welkom is, ongeacht achtergrond, afkomst, godsdienst of geaardheid. De sfeer op school is prettig en er is goed contact tussen leerlingen en medewerkers. Dat maakt dat je je bij ons snel thuis zult voelen. Ieder kind heeft zijn eigen talent. We bieden daarom veel keuzemogelijkheden aan. Op onze website vind je hier meer informatie over. Wat past bij jou?

Meer keuze, meer leren!

Het Openbaar Lyceum Zeist biedt onderwijs aan havo, atheneum en gymnasium leerlingen. De school ligt op een mooie plek en we hebben leerlingen veel te bieden. Om een indruk te krijgen wat er allemaal mogelijk is kun je het onderstaande filmpje bekijken.

Natuurlijk wil je graag zelf in ons gebouw komen kijken daarvoor nodigen we je van harte uit op onze informatieavonden, open dag of meeloopmiddag. Voor dat en tijden zie kom langs.  Voor nu kun je vast een virtueel kijkje nemen en door ons gebouw lopen als je op deze link klikt.

Op onze website vind je nog veel meer informatie en filmpjes over de sport- en expressieprofielen, ons onderwijs en over de keuzemogelijkheden. Kijk hiervoor onder het kopje Groep 8.

Neem een kijkje bij:

Als je bij ons op school komt, maak je altijd een extra keuze. Naast het niveau, kies je bij ons uit de profielen sport of expressie of gymnasiumxtra. Je krijgt de kans om je talenten in de breedte te ontwikkelen. Meer- en hoogbegaafde leerlingen bieden wij een hoogwaardig en flexibel onderwijsprogramma (BPS) aan. Dus ben je enthousiast voor creatieve vakken, of ben je liever meer met sport bezig, weet je misschien nog niet zo goed of havo of mavo het juiste niveau is, of zoek je juist meer uitdaging? Dan hebben wij de volgende mogelijkheden voor je:

Vier soorten brugklas:

• Havo-kansklas –met een tl/havo of mavo- plus advies