Sportprofiel

Ontdek en ontwikkel je sportieve talenten!

Het sportprofiel biedt een geweldige kans voor iedereen die een passie heeft voor sport, zowel voor ervaren sporters als voor nieuwkomers. Bij ons kun je niet alleen je favoriete sporten beoefenen, maar ook nieuwe sporten ontdekken. Het OLZ is een goede plek om je sportieve talenten te ontplooien, dit alles in een groep van gelijkgestemden, zowel binnen als buiten de school.

Tijdens de lessen bewegingsonderwijs maak je niet alleen kennis met een scala aan sporten, maar je leert ook essentiële vaardigheden. Samenwerken, organiseren, leidinggeven en hulp bieden zijn slechts enkele van de vaardigheden die je hier ontwikkelt. Deze waardevolle competenties kun je niet alleen op het sportveld, maar ook in je dagelijkse leven toepassen.

Dus, als je graag deel uitmaakt van een energieke groep jongens en meisjes die allemaal gepassioneerd zijn voor sporten, wacht dan niet langer en schrijf je in voor het sportprofiel op het Openbaar Lyceum Zeist

Voor wie is het sportprofiel?

Het sportprofiel is ideaal voor iedereen die:

• Sportief en sociaal is, klaar om samen met anderen plezier te hebben en te groeien in een sportieve omgeving.
  • Over goede bewegingsvaardigheid beschikt, wat betekent dat je klaar bent om actief te bewegen en deel te nemen aan sportieve activiteiten.
  • Diverse sporten wil ontdekken, want bij ons krijg je de kans om een breed scala aan sporten te ervaren.
  • Sport en leren wil combineren, waarbij je niet alleen je sportieve vaardigheden verbetert, maar ook andere waardevolle levenslessen opdoet.

Welke leerjaren?

Het sportprofiel bieden we aan in de klassen 1 tot en met 3.

Wat kun je verwachten?

Bij ons draait alles om plezier en variatie. Enkele van de clinics die we hebben aangeboden zijn:

• Baanwielrennen
  • BMX
  • Longboarden
  • Squash
  • Kanoën
  • Vlot bouwen en varen
  • Freerunnen en stunt
  • Roelstoelbasketbal
  • Ice man experience
  • Lasergamen
  • Kickboxen
  • Roeien
  • Waterpolo
  • Luchtacrobatiek

Lesprogramma

Tijdens onze lessen kun je het volgende verwachten:

• Sportlessen met medeleerlingen uit het sportprofiel, waardoor je samen met gelijkgestemden kunt genieten van sportactiviteiten.
  • 6 lesuren bewegingsonderwijs per week (3 keer een blokuur, dat zijn 2 lessen achter elkaar), waardoor je voldoende tijd hebt om te oefenen en te groeien.
  • Veel bijzondere sporten in een gewone les, zoals boksen, longboarden, suppen en judo, om je horizon te verbreden.
  • Werken met bijzondere materialen, zoals (tumblingbanen, judopakken en saltogordels, om je sportieve ervaring nog boeiender te maken.

Kosten

Voor de ouderbijdrage van €180,- per jaar krijgen deelnemers toegang tot een uitgebreid sportaanbod. Dit omvat in drie jaar tijd rond de 45 clinics, 3 spannende einddagen vol sportieve uitdagingen en elk jaar een gloednieuw setje sportkleding, bestaande uit een sportbroek en eensportprofiel shirt. Deze bijdrage stelt ons in staat om een gevarieerd en inspirerend sportprogramma aan te bieden en ervoor te zorgen dat elkesportprofiel leerling goed is uitgerust.

Kortom ben je sportief en wil je graag verschillende sporten proberen schrijf je dan in voor hetsportprofiel op het OLZ

Neem contact op met onze sportcoördinator:

Dhr. R. Gerlings
rgerlings@olz.nl